۱۴:۳۰:۴۰ - یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
یاسوجی‌ها منتظر شنیدن سوت قطار نباشند!
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: راه آهن «اقلید- یاسوج» با این روند اعتبارات حالا حالاها بعید است که به بهره برداری برسد.   سیمای زاگرس به نقل از ایسنا:   معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: راه آهن «اقلید- یاسوج» با این روند اعتبارات حالا حالاها بعید است که به بهره […]

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: راه آهن «اقلید- یاسوج» با این روند اعتبارات حالا حالاها بعید است که به بهره برداری برسد.



 

سیمای زاگرس به نقل از ایسنا:   معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: راه آهن «اقلید- یاسوج» با این روند اعتبارات حالا حالاها بعید است که به بهره برداری برسد.

عزیزی فیلی افزود: این پروژه ملی هم اکنون نیمه فعال است و با این روند اختصاص اعتبارات حالا حالاها بعید است که تا ۱۰ سال دیگر به بهره برداری برسد.

وی اظهارکرد: اعتبار اولیه این پروژه ملی ۱۰۰۰ میلیارد تومان است که هم اکنون سالی ۱۵ یا ۲۰ میلیارد تومان اختصاص می یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: پیشرفت فیزیکی پروژه راه آهن «اقلید- یاسوج» هم اکنون به  ۱۵ درصد نمی رسد.

فیلی تصریح کرد: پروژه ملی راه آهن «اقلید- یاسوج» نیازمند توجه ویژه مسئولان کشوری است.

وی اضافه کرد: حداقل سالانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیارد تومان به این پروژه مهم و ارزشمند برای استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شود تا بتوانیم ظرف پنج سال آینده افتتاح و به بهره برداری برسانیم.

“عباس خطیبی”، مدیرکل وقت ساخت و توسعه راه آهن منطقه ای کشور در بازدید از پروژه راه آهن اقلید – یاسوج در روز ۱۷ شهریور سال ۹۴ زمان اتمام این پروژه را ۲۴ ماهه عنوان کرد و گفت در صورتی که شرایط جوی مساعد باشد عملیات اجرایی آن زودتر به بهره برداری می رسد.

وی افزود: طبق قانون باید تمام مراکز استان های کشور به خط ریلی مجهز شوند.

عملیات اجرایی پروژه راه آهن«اقلید- یاسوج» به طول حدود ۱۴۵ کیلومتر از سال ۹۵ شروع شده است. این پروژه مهم و اساسی می تواند نقش بسزایی در توسعه و رشد وضعیت اقتصادی و گردشگری شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد داشته باشد و مردم این استان محروم و توسعه نیافته بخصوص شهر یاسوج چند سال است که منتظر نگاه ملی و تدبیر مسئولان برای شنیدن سوت قطار هستند و مسئولان دولت تدبیر و امید می تواند با توجه ویژه به این پروژه مهم در استانی که با عمق محرومیت مواجه است، یادگاری ماندگار بجای بگذارد.

این پروژه هفت ایستگاه و ۱۱ دستگاه تونل به طول ۲۰ کیلومتر، ۱۰ دهانه پل در قالب سه کیلومتر دارد.

در افق ۲۰۱۵ راه آهن«اقلید- یاسوج» جابجایی ۴ میلیون تن بار و ۴۰۰ هزار مسافر  در نظر گرفته شده است.

با بهره برداری از راه آهن«اقلید- یاسوج» و متصل کردن این خط به راه آهن«شیراز – خوزستان» استان کهگیلویه و بویراحمد از بن بست خط آهن شبکه ارتباطی خارج می شود.

منبع:
خبرگزاری سیمای زاگرس خبرگزاری سیمای زاگرس خبرگزاری سیمای زاگرس خبرگزاری سیمای زاگرس خبرگزاری سیمای زاگرس خبرگزاری سیمای زاگرس